Plantar Fasciit!

Policeman’s foot! eller Hälsporre!

Hade tid hos en läkare idag (eller kanske man kan kalla henne sjukgymnast) och det var den andra som jag sett sedan jag dragits med detta sedan i September. Hade bokat tid i Dec. för att komma dit och få en behandling som kallas för shockwave terapi och som jag läst har fungerat bra på andra personer.

Leo, min 17 månaders son, var med mig och som vanligt så charmar han alla damer som han ser men om det är en äldre herre som han ser då skriker han rakt ut och springer rakt in i min famn. Han hade fått ett äpple innan och det åt han på medans jag pratade med Bidde som terapeuten hette.

Efter att ha förklarat hela min historia som började i Sept. och att jag hade kommit dit enkom för att testa shockwave behandlingen så undersökte hon mina fötter och tittade på helheten med både ben och knän så kom hon fram till att kanske jag kunde testa en annan slags behandling. Denna behandling, som jag får göra själv, handlar mera om stretching och massage eftersom vad jag gjort innan och de besvär som jag har nu verkade vara på tillbakagång. Ska nu göra dessa stretcher och massage 4 ggr om dagen och det ska jag hålla på med i en vecka. Då har jag återbesök och då ska de göra en magnetröntgen samt att kolla om dessa övningar hjälper.

Efter att ha fastnat i det svenska medicinska systemet i höstas med läkare som ej hör av sig efter ett första möte och att jag hamnade hos fel sjukgymnast så känns det nu som att jag är på rätt väg.

About tomdolphin

A male in the midst of his life trying to figure out where to go from here. But on the other hand this is what I always have done...
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a comment